Mihin palvelumuotoilua tarvitaan?
Verkkokaupan suunnittelu on aikaa vaativa projekti, jossa on paljon huomioitavaa. Ammattilaisten tavoitteena on luoda paras mahdollinen ratkaisu, joka pysyy aikataulussa ja budjetissa.
Vaikka verkkokauppa olisi teknisesti kuinka hyvin toteutettu, se ei takaa palvelun menestystä, jos loppukäyttäjien tarpeita ei ole huomioitu. Tässä kohtaa peliin astuu palvelumuotoilu. Sen tavoitteena on luoda käyttäjäystävällinen ja menestyvä palvelu, joka perustuu asiakasymmärrykseen.
“Laadukkaaseen suunnitteluun käytetty aika on ikään kuin vakuutus sille, että lopullinen palvelu on merkityksellinen ja sen koodaamiseen käytetty aika kannattavaa”, sanoo Lamian Head of Design Saana Turunen.
Onko palvelumuotoilu sinulle terminä mahdollisesti tuntematon? Tutustu palvelumuotoiluun täältä.