Strateginen <3 taktinen
Kasvumarkkinoinnissa yhdistetään pitkäaikaiset strategiset liiketoiminnalliset tavoitteet sekä laadukas taktinen markkinointitoiminta. Kasvumarkkinointi ei vain sylje ulos markkinointiin budjetoitua rahaa, vaan pyrkii tukemaan koko liiketoiminnan tavoitteiden täyttymistä.
Nopea, ketterä tekeminen
Kasvumarkkinointi ammentaa design- ja devipiireistä tuttuja agiileja tekemisen malleja. Luova ideointi, hypoteesien validointi, mittaus ja raportointi tapahtuvat nopeasti ja kevyesti. Uusia näkökulmia, medioita ja yleisöjä testaamalla löydetään jatkuvasti tehokkaampia ja kestävämpiä tapoja löytää uusia asiakkaita, parantaa asiakaskokemusta ja syventää asiakassuhdetta.
Asiakaskaaren hallinnointi
Perinteinen markkinointi tähtää tunnettuuden lisäämisen ja uusasiakashankintaan, kasvumarkkinointi keskittyy koko asiakaskaaren hallinnointiin ja optimointiin; asiakkaiden hankinnasta aktivointiin ja sitouttamiseen, asiakkuuksien kasvattamiseen ja pitkäikäisten asiakassuhteiden vaalimiseen. Kasvu tapahtuu siis kaikissa asiakkaiden kohtaamispisteissä.