Apple Pay julkaistu Suomessa – St1 eturintamassa

Lamia ja St1 yhteistyö

Lamian yksi pitkäaikaisista asiakkaista, St1-konserni, on laajentanut toimintaansa finanssialalle, jossa se kilpailee perinteisten pankkitoimijoiden kanssa tarjoamalla mobiilimaksupalvelua. St1:n kehittämä mobiiilisovellus toimii puhelimessa, jolloin vältytään erillisten maksukorttien ja verkkopankkitunnusten käytöltä. Sovellus hyödyntää Apple Payta.  St1-sovelluksessa suomalaiset voivat hakea helposti ja nopeasti St1 Mastercard -luottokorttia, vaikka eivät olisikaan ennestään St1:n asiakkaita. Heti hakemuksen hyväksymisen jälkeen St1 Mastercard -kortin digitaalista versiota voidaan käyttää Apple Pay -maksusovelluksessa.

“Olemme erittäin iloisia julkaistessamme Mastercardin kanssa tiiviissä yhteistyössä St1 Mastercard -kortin. Kaikkien suomalaisten on helppoa ja turvallista alkaa käyttämään St1 Mastercardin digitaalista versiota Apple Pay -maksusovelluksessa heti, kun korttihakemus on hyväksytty St1-sovelluksessamme. Asiakkaan ei tarvitse vaihtaa pankkia, meidän ovemme ovat avoinna kaikille”, sanoo Kim Wiio, toimitusjohtaja, St1 Nordic Oy.

Lamia rakentamassa tulevaisuuden asiakaskokemusta St1:n kanssa  Maksaminen on nopeasti noussut digitaalisen kaupankäynnin keskiöön ja Lamia haluaa olla yhdessä avainasiakkaidensa kanssa edistämässä pohjoismaisen vähittäiskaupan modernisointia. Näkemyksemme mukaan maksamisen kitkattomuus tai sen puute on yksi kriittinen tekijä verkko-ostamisen asiakaskokemuksessa. Lamia on mukana rakentamassa omnichannel-kokonaisuutta hyödyntäen muun muassa mikropalveluita ja moderneja open source -teknologioita.

"St1 on yksi suomalaisista edelläkävijöistä, joka on aidosti pystynyt reagoimaan uusiin palvelutapoihin ja ymmärtänyt asiakkaan tarpeen. Meistä on hienoa olla mukana suunnittelemassa ja kehittämässä St1:n digitaalista asiakaskokemusta", kertoo Lauri Järvenpää, toinen Lamian perustajista.

Apple Pay saapui Suomeen
- Lauri Järvenpää, toinen Lamian perustajista

St1 on yksi suomalaisista edelläkävijöistä, joka on aidosti pystynyt reagoimaan uusiin palvelutapoihin ja ymmärtänyt asiakkaan tarpeen. Meistä on hienoa olla mukana suunnittelemassa ja kehittämässä St1:n digitaalista asiakaskokemusta.