Bassadone laittoi käyttäjäkokemuksen edelle

Bassadonen digitaalinen palvelualusta sai uuden ilmeen tiiviissä projektissa Lamian kanssa.

Case Bassadone

Bassadone Automotive Nordic Oy on autojen, varaosien ja lisävarusteiden maahantuoja Suomessa ja Baltiassa. Maahantuotavia automerkkejä ovat mm. Citroën, Peugeot, Renault ja Hyundai. Bassadone halusi kehittää digitaalisia palveluitaan eri kohderyhmilleen. Tavoitteena oli tarjota jälleenmyyjille laadukkaampia myyntiliidejä ja loppuasiakkaille parempaa näkyvyyttä myynnissä olevien autojen reaaliaikaiseen varastotilanteeseen. Myös erilaisten kampanjoiden näkyvyyttä haluttiin tehostaa.

Lamia valittiin auttamaan digitaalisen palvelualustan visuaalisen ilmeen uudistamisessa ja miellyttävän käyttäjäkokemuksen luomisessa. Palvelun haluttiin toimivan saumattomasti niin perinteisessä selainkäytössä kuin erilaisilla mobiililaitteilla. Projektin tuloksena Bassadone sai käyttöönsä useita vaihtoehtoisia visuaalisia käyttöliittymiä, joista heidän oli nopea ja helppo valita sopivin varsinaisen ohjelmistokehitystyön kohteeksi.

bassadone

Visuaalisuus ja UI/UX design kohtasivat lopputuloksessa

Tiiviissä design-projektissa korostuivat tyylikäs ja selkeä visuaalinen design sekä hiottu käyttäjäkokemus kaikille käyttäjäryhmille UI/UX-suunnittelun keinoin.

bassadone

Bassadone Automotive Nordic Oy on vuonna 1997 perustettu autojen, varaosien ja lisävarusteiden maahantuontiin erikoistunut yritysryhmä. Liiketoiminnot kattavat Suomen ja Baltian maat. Suomessa yhtiö tuo maahan hyvin tunnettuja automerkkejä; Citroen, Peugeot, Renault, Dacia, Suzuki, Isuzu, Hyundai, DS, Lotus ja Ssang Yong. Näitä merkkejä myydään vuodessa yhteensä noin 32 000 kpl ja yhtiön palveluksessa työskentelee 160 autoalan ammattilaista. BAN kuuluu kansainväliseen autoalaan erikoistuneeseen Bassadone Automotive Group -yhtiöryhmään, joka toimii useiden automerkkien maahantuojana ja vähittäismyyjänä Euroopassa. Perheyhtiö on perustettu jo vuonna 1904 ja kehittää jatkuvasti toimintojaan maailmanlaajuisesti.