Yhä useammat mainonnan alustoilla toteutettavista mainosmuodoista käyttävät tuotefiidejä mainoksissaan, mutta tuotefiidien hallinta ja optimointi jää verkkokauppiailta usein tekemättä. Ostosignaaleihin perustuvat mainosformaatit ja näissä kampanjamuodoissa onnistuminen edellyttävät tuotefiideihin paneutumista, joka mahdollistaa myös kilpailukykyisen ja automatisoidun mainonnan tekemisen. Fiidin kanavakohtainen, tekninen optimointi on ensimmäinen askel tähän. Tämän jälkeen kannattaa miettiä fiidien monikanavatyökaluja, joilla voi esimerkiksi yksinkertaistaa bulkkityötä, parantaa monikanavamarkkinointia ja kehittää kansainvälistä myyntiä.
Ennen suuria investointeja fiidin diagnostiikka ja laatu tarkistetaan. Tiesitkö, että Google Smart Shopping -kampanjatyyppi - joka sisältää uudelleenmarkkinoinnin - antaa mahdollisuuden keskittyä uusien asiakkaiden hankintaan yhden ja saman kampanjan yhteydessä? Saat esimerkiksi Facebookissa parempia tuloksia tuotepohjaisesta mainonnasta, kun integroit Commerce API -kaupankäyntialustan.
Verkkokaupoissa on aina luonnollista poistumaa. Nykyisistä asiakkaista kannattaakin huolehtia markkinoinnin automaation avulla ja esimerkiksi tuomalla lisäarvoa kanta-asiakasohjelmaan liittymisellä.
Kasvuun tarvitaan uusia kävijöitä ja nopeimmin verkkokauppa pystyy generoimaan uutta sivustoliikennettä vastaamalla kysyntään päivä- ja viikkotason tarkkuudella. Voimme seurata tiettyjen tuotekategorioiden ja -hakujen määriä, ja näiden perusteella painottaa mainonnan budjetteja. Googlen tekoäly pystyy tuottamaan ennusteita tuotteiden kysynnän muutoksista sekä hakusanamainonnan että kauppiaskeskuksen tileillä.