Skaalautuvuus ja ostopolun yksilöinti
Mikäli yrityksellä on halu kasvaa ja kansainvälistyä, tulee tämä huomioida verkkokauppajärjestelmän valinnassa. Kasvu ja kansainvälistyminen tarkoittaa usein myös sitä, että verkkokaupan prosessit tulee sovittaa paikallisen markkinan ja asiakaskunnan tarpeisiin. Magento on suunniteltu kansainväliseen kaupankäyntiin ja alustassa on valmis tuki valuutoille, verosäännöille, kieliversioille sekä paikallisille toimitus- ja maksutavoille. Magenton multisite-ominaisuuksia hyödyntämällä voidaan toteuttaa kustannustehokkaasti tarvittavilta osin lokalisoituja maakohtaisia sivustoja kansainvälistymistarpeiden mukaisesti. Pääkäyttäjän työtä helpottaa helppokäyttöinen hallintapaneeli, jonka kautta on mahdollista tehokkaasti ylläpitää esimerkiksi maakohtaisia tuotevalikoimia, kampanjoita ja hinnoittelusääntöjä.
Tee alustavalinta huolella
Monesti erityisesti pienemmillä yrityksillä verkkokauppa-alustan valintaa ohjaa voimakkaimmin käytettävissä oleva budjetti, mikä on sinänsä luonnollista. Liiketoimintatarpeita tulisi kuitenkin aina tarkastella pidemmällä aikavälillä, jotta voidaan arvioida, riittääkö valittu järjestelmä myös tulevaisuuden tarpeiden toteuttamiseen. Väärä alustavalinta tarkoittaa aina ylimääräisiä kustannuksia sekä osittain hukkaan heitetyn projektin että menetetyn myynnin kautta. Jos järjestelmä joudutaan liian nopeasti vaihtamaan, saattaa tämä tarkoittaa helposti kymmenien tuhansien eurojen lisäkulua. Magenton käyttöönotto on noin 5-7 kuukauden mittainen hanke ja valtaosa järjestelmän kustannuksista realisoituu etupainotteisesti projektivaiheen aikana. Lopputuloksena syntyy kuitenkin asiakkaan omistama ja yksityiskohtaisesti loppuasiakkaiden tarpeisiin suunniteltu palvelukanava. Lisäksi Magenton ylläpito ja kehittäminen on yleensä erittäin kustannustehokasta ja näiden tekijöiden kautta realistinen tavoite projektin takaisinmaksulle asettuu tyypillisesti alle 12 kuukauden tasolle.