Ohjelmistokehitys, ecommerce

PWA:n (Progressive Web Application) hyödyt

PWA:n (Progressive Web Application) hyödyt

Mitä ovat PWA:n (Progressive Web App) hyödyt? Tässä artikkelissa listaamme PWA:n hyödyt ja parhaat ominaisuudet liiketoimintasi kehittämisen kannalta.

PWA hyödyt

Asennusta ei tarvita

Kun kävijä vierailee sivustolla, PWA  latautuu taustalla automaattisesti

PWA hyödyt

Natiivisovelluksia parempi

Sisältää kaikki samat ominaisuudet kuin natiiviapplikaatio, mutta myös merkittäviä lisäetuja 

 

PWA hyödyt

Laitteiden välinen yhteensopivuus

UX muistuttaa mobililisovellusta tableteilla ja desktopissa 

 

PWA-ominaisuudet

  • Todella nopeat latausajat 
  • Sovellusta voi käyttää myös offline-tilassa 
  • Push-notifikaatiot 
  • Asennus koti-näytölle 
  • Autentikaatio ja natiivi UI 
  • Kaikki sovelluksen sisältö indeksoituu hakukoneisiin 
  • Hardware API & laiteominaisuustuki 

Äärimmäisen nopeat latausajat

  • Sisällön latauksen voi tehdä taustalla 
  • Sisältöä voi latautuu selailun yhteydessä
  • Erityisen kätevä mobiiliyhteyksille 
  • Käyttäjäkokemus tuntuu samalta kuin natiiviapplikaatioissa 
  • Konversiot paranevat jokaisella alustalla latausnopeuksien ansiosta 
mikä on pwa progressive web application

Push-notifikaatiot

  • Applikaatiota ei tarvitse ladata, jotta natiiveja push-notifikaatioita voidaan lähettää 
  • Voidaan luoda sitouttavampia markkinointikampanjoita  
  • Uusi kanava käyttäjien tavoittamiseen (parempi käyttäjäkokemus kuin spämmäävissä sähköposteissa)
  • Notifikaatioita voidaan lähettää kaikille sivuston kävijöille, ei vain niille, jotka lataavat applikaation 

Lisääminen aloitusnäytölle

  • Ohjaa käyttäjää lisäämään verkkosivun aloitusnäytölle
  • Lisäyksen jälkeen PWA näyttää tavalliselta natiiviapplikaatiolta 
  • Kun applikaatiota on käytetty yli 5 minuuttia, selain kehottaa automaattisesti lisäämään sen

SEO

  • Hakukoneiden näkökulmasta PWA on tavallinen verkkosivu: kaikki sisältö indeksoituu
  • PWA tulee todennäköisesti olemaan yksi suurimmista sijoitusperusteista Googlessa 
  • Kun sisältö julkaistaan yhdellä alustalla, näkyy se samalla kaikkialla