Miksi Google Tag Manager?
Koneoppimismallien käyttäminen on perinteisesti ollut sidottu yksittäisiin työkaluihin. Sitä hyödynnetään useissa verkkosivuston personointialustoissa. Sekä Google Ads että Metan mainosalusta käyttävät koneoppimista kohdennusten ja budjettien optimoimiseen. Ne - ja monet muut mainosalustat - ottavat vastaan koneoppimismallien avulla tuotettuja ennusteita ja segmentointimalleja. Mallien käyttöönotto on kuitenkin yleensä integroitu eri teknologioihin koneoppimisalustalta jokaiselle alustalle erikseen.
Kuvatun kaltainen arkkitehtuuri on toki täysin toimiva ja tietyissä konteksteissa jopa paras ratkaisu koneoppimismallien saamiseksi käyttöön käytetyissä työkaluissa. Toimintamallin haittapuolena on kuitenkin se, että tällä tavalla koneoppimismallin ennusteista ja suosituksista täytyy luoda yhteydet jokaisen alustan rajapintaan. Tämä on aikaavievää ja edellyttää osaamista useasta eri teknologiasta.
Google Tag Manager on työkalu, jolla voidaan välittää dataa suureen valikoimaan digimarkkinoinnissa käytettyihin työkaluihin suoraan verkkosivustolta reaaliaikaisesti sivustovierailun aikana. Kehittämällämme ratkaisulla Tag Manager voidaan ottaa käyttöön integraatiomoduulina, jonka avulla koneoppimismallin ennusteet välitetään valmiiksi rakennettujen integraatioiden välityksellä hyödynnettäväksi kaikille halutuille alustoille samalla kertaa.