Inspiroidu töistämme

Särkänniemi

Särkänniemi verkkokauppa yhteistyö

Särkänniemi on Suomen toiseksi suurin huvipuisto, joka on avattu jo vuonna 1969. Lamian ja Särkänniemen jatkuva yhteistyö alkoi ensin verkkokaupan ja integraatioiden päivittämisellä vuonna 2015: sen jälkeen lähdettiin yhtenäistämään huvipuiston koko digitaalista asiakaskokemusta ja helpottamaan muun muassa maksamista. Online-myynnin tehostamisen seurauksena ollaan voitu vähentää asiakkaiden jonottamista ja kokonaisuudessaan Särkänniemen digitaalisen kanavan liikevaihto on kasvanut merkittävästi. 

 

 

Särkänniemi

Mitä

Digitaalisen asiakaskokemuksen kehittäminen, verkkokaupan ja verkkosivuston yhdistäminen samaan kokonaisuuteen 

Särkänniemi

Erityistä

Kustomoidut tuotetyypit, suuret kävijäpiikit sesonkipäivinä, mahdollisimman helppo mobiiliostaminen jopa huvipuistokäynnin aikana

Särkänniemi

Teknologia

Magento, ES6, ESB, Browserify, Redis, SASS

särkänniemi
Särkänniemi verkkokauppa yhteistyö

Integraatioväylä

Verkkokauppa keskustelee kaksisuuntaisesti integraatioväylän kanssa, jolloin mm. tilaukset ja asiakastiedot saadaan synkronoitua vaivattomasti. Erityisesti integraatioiden nopeuteen on kiinnitetty huomiota, sillä tilausmäärät ovat kiireisimpinä päivinä suuria. Särkänniemelle on tärkeää kyetä palvelemaan asiakkaita yhtä hyvin verkossa kuin huvipuistossakin: tämän vuoksi teknologiaratkaisuissa ei tingitä! 

Kustomoidut tuotetyypit

Magentosta löytyviä tuotetyyppejä kustomoitiin Särkänniemen tarpeisiin, sillä tuotekattaus on hyvin monipuolinen (rannekkeita, lahjakortteja, kausikortteja, herkkuseteleitä). Niiden tilaamiseen liittyy erilaisia tietoja, joiden esittämiseen vakiotoiminnot eivät tarjonneet riittäviä ratkaisuja. Kun huvipuiston asiakkaat voivat ostaa haluamansa palvelut jo ennakkoon, vältetään turhaa jonottamista lippuluukulla tai ravintoloiden maksupäätteillä. Näin jää enemmän aikaa huvittelulle. 

sarkanniemi_tuotevalikoima
Särkänniemi ja Lamia yhteistyö

Asiakaskokemuksen yhtenäistäminen

Lähtötilanteessa Särkänniemellä oli erillinen verkkosivusto ja verkkokauppa, mikä aiheutti toisinaan hämmennystä käyttäjille. Verkkopalvelun yhtenäistämisen ohessa uudistettiin Särkänniemen graafinen ilme huvipuiston tyylin mukaisesti. Yhteistyö jatkuu modernien maksutapojen kehittämisellä, jotta huvipuistossa asiointi on yhä sujuvampaa erityisesti perheille ja isoille ryhmille.

sarkanniemi_asiakaskokemus
Seuraavaksi

ID Hair