Pihla

Pihla on yksi Suomen suurimpia ikkunoiden valmistajia ja osa Inwido-konsernia, joka on Euroopan suurin ikkunoiden ja ovien toimittaja. Konsernin liikevaihto vuonna 2014 oli 540 miljoonaa euroa ja sillä oli noin 3300 työntekijää. Pihla tarvitsi ratkaisun ikkunoiden ja ovien myyntiin verkossa. Aiemmin verkossa myyminen ikkunoiden osalta oli nähty haastavaksi, sillä tuotteen esittely ja rakentaminen virtuaalisesti on hankalaa. Tämä ongelma kuitenkin ratkaistiin Magento-verkkokaupalla, johon rakennettiin tuotekonfiguraattori monipuolisten tuotteiden kokoamisen mahdollistamiseksi.

Pihla Lamia yhteistyö

Mitä

B2C Magento -verkkokauppa, integraatio CRM- ja tuotehallintajärjestelmiin

Erityistä

Monipuolisilla ominaisuuksilla(mm. valintojen väliset riippuvuudet ja lisähinnat) varustettu tuotekonfiguraattori tuotteiden kokoamiseen

Teknologiat

Magento, JavaScript, XML API, Browserify

Pihla Lamia yhteistyö

Vaativa tuotekonfiguraattori

Yhtenä keskeisenä asiana verkkokaupan toteutuksessa oli mobiilikäyttäjien huomiointi. Erityisesti Pihlan tapauksessa tämä oli haastavaa, sillä tuotesivun konfiguraattori on hyvin monipuolinen ja sisältää useita toimintoja. Tästä huolimatta huolellisella suunnittelulla konfiguraattorin toiminnot on toteutettu myös tableteille ja puhelimille soveltuviksi. Asiakkaat ovatkin käyttäneet niitä onnistuneesti tehdessään tilauksia.

Pihla Lamia yhteistyö

Lamia Payment Suite

Ostoputken sujuvoittamiseksi kaupassa on käytetty kehittämäämme Lamia Payment Suite -ratkaisua, joka toimii kaikenkokoisissa päätelaitteissa. Ostoskori tulee esiin näytön sivusta, ja kassa on selkeä neliportainen toteutus, joka opastaa käyttäjää koko ajan eteenpäin seuraavaan vaiheeseen vahvistamaan tilauksen. Yksi monipuolinen ominaisuus kaupassa on toimituskulujen laskenta, sillä varasosille, oville, ikkunoille ja näiden yhdistelmille on kaikille omat toimituskulujen laskentatavat, jotka on haluttu tuoda täysimittaisesti myös verkkokauppaan.


Pihla