Verkkopalveluihin voidaan toteuttaa näiden rajapintojen ja kyvykkyyksien avulla yllättävänkin helposti ominaisuuksia, jotka aiemmin olisivat vaatineet kokonaisia kehitystiimejä tuekseen. Lisäksi saadaan hyötyä siitä, että suuret toimijat, kuten Google ja Amazon, panostavat jatkuvasti lisäarvopalveluiden kehitykseen merkittäviä summia. Olemassa olevat palvelut siis kehittyvät ja mahdollistavat koko ajan uusia asiakaskokemusta parantavia ominaisuuksia digitaalisiin järjestelmiin.
Koneoppimisen kautta voidaan esimerkiksi tunnistaa ei-kirjautuneet käyttäjät ja yhdistää heidät tiettyyn segmenttiin. Tämän perusteella näille käyttäjille voidaan näyttää kustomoitu tuotenäkymä, joka sopii juuri heidän ostopersoonalleen. Tällainen toiminto on erityisen hyödyllinen suurille verkkokaupoille, joiden valikoima on laaja tai joilla on esimerkiksi sekä B2B- että B2C-asiakkaita kohderyhmänään.