Omnichannel, verkkokauppa

Polarn O. Pyret ihastuttaa omnichannel-konseptillaan

Polarn o pyret

Polarn O. Pyret on yksi pohjoismaiden merkittävimmistä lastenvaatevalmistajista, jolla on yli 300 myymälää yhteensä kymmenessä eri maassa. Brändin missiona on jo vuodesta 1976 lähtien ollut valmistaa maailman parhaita lastenvaatteita, ja alusta asti Polarn O. Pyretin kaikkea tekemistä ovat määrittäneet kolme arvoa: laatu, kestävyys ja ekologisuus. Polarn O. Pyret on Lamian pitkäaikainen asiakas ja olemmekin ylpeitä saadessamme olla mukana edistämässä vastuullisuuden ilosanomaa.

Polarn O. Pyret on Lamian pitkäaikainen asiakas ja olemmekin ylpeitä saadessamme olla mukana edistämässä vastuullisuuden ilosanomaa. Yhteistyö aloitettiin mittavalla projektilla, jossa vanha verkkokauppa-alusta vaihdettiin Magentoon ja samalla uusi Magento-kauppa integroitiin laaja-alaisesti toiminnanohjausjärjestelmään.

Yksi projektin päätavoitteista oli saada aikaan aidosti monikanavainen ratkaisu, jossa kivijalka ja verkkokauppa toimivat toisiaan tukien ja täydentäen. Projektin lopputuloksena Polarn O. Pyret sai käyttöönsä monia omnichannel-ominaisuuksia: tällä hetkellä 17 myymälän tuotteiden saatavuustiedot ovat asiakkaiden nähtävissä verkkokaupassa ja kanta-asiakas tulee palvelluksi saumattomasti sekä online- että offline-kanavissa. "Nouto myymälästä" -toimitustapa puolestaan tuo verkkoasiakkaat lähemmäksi myymälöitä ja ketterä, Lamian räätälöimä maksupalveluintegraatio mahdollistaa sen, etteivät verkkokaupan palautukset kuormita myymälöitä tai keskusvarastoa. Aito omnichannel-ajattelu näkyy myös niin, että brändillä on yhtenäinen ilme kautta linjan: myymälät, verkkokauppa ja pakkauksetkin puhuvat kaikki samaa kieltä.

 

Verkkokaupan ilmeen päivitys

 

Syksyn 2017 tullessa perinteikäs brändi koki muodonmuutoksen ja uudistuneet mallistot toivat mukanaan tarpeen päivittää myös verkkokaupan ulkoasua. Projekti on ollut hyvä osoitus siitä, miten jo valmiiksi näyttävästä ilmeestä saadaan freesattua vieläkin upeampi pienillä toimenpiteillä. Värejä, typografiaa ja muun muassa kuvia uusittiin vastaamaan brändin uudistunutta ilmettä, ja lopputuloksena on ulkoasu, joka istuu erinomaisesti uudelle, entistä enemmän premium-henkiselle Polarn O. Pyretille. Suurimman muutoksen kokivat etusivu ja blogiosio, joihin inspiraatio haettiin vastuullisuuskonsepti "PO.P Cares:in" raikkaasta ilmeestä.      

 

Ulkoasupäivitys pienoisprojektina

 

Kun tarve ulkoasun freesaukselle oli yhdessä asiakkaan kanssa todettu, oli projekti - aina määrittelyvaiheesta lanseeraukseen - onnistuneesti ja kivuttomasti maalissa muutamassa kuukaudessa.    

Polarn O Pyret verkkokauppa
- Polarn O. Pyret, Suomen E-commerce Manager Anu Boman  

On mieletöntä osallistua projektin aloituspalaveriin, jonka aikana omat, alustavat ideat hetkessä jalostetaan selkeäksi toimenpidesuunnitelmaksi ja vieläpä niin, että kaikki palaset tuntuvat loksahtelevan kohdilleen kuin itsestään. Tämä kertoo Saana Turusen (Head of Design, Lamia) ja hänen tiiminsä todellisesta ammattitaidosta ja innovatiivisuudesta sekä siitä, että hän on mestari saamaan kiinni siitä, miten teemme juuri meidän brändillemme sopivia design-ratkaisuja.